29 Mayıs 2010 Cumartesi

Aşkın Denklemi


GNUplot'un beni çileden çıkardığı anlardan birinde biraz nefes almak amaçlı sörfeyliyordum.

...ve Aşkın Denklemi'ni buldum:

Size zahmet bi grafiğini çiziverin hele; bakalım ne çıkacak:)))


Ya da vazgeçtim. Hiçbiriniz uğraşmayacaksınız biliyoruz; tembeller sizi!!!

Ahanda çizilmiş hali:


Kendiniz denemek isterseniz işinizi kolaylaştırayım bari biraz; buyurun veri seti...


Yazmayı unutmuşum ama üzerine alınanlar olmasın; tabii ki bu kalbi CadıCIM'a çizdim.

4 yorum:

...Silence, please... dedi ki...

Hadi be! :S Bu denklemin cızıktırılmış hâli bu olamaz! Nerden buldun len bunu; şaşırdım cidden! :) Tebrik ve takdir ettim.

Onur ŞATIR dedi ki...

Fispukda gördüm bir resim olarak. Altında da denklem yazıyor. Ben de "hadi len ordan" deyip inanmadım. Sonra denklemi egzele yazıp denedim. Sadece y'si sıfırdan büyük noktaları çizip m harfine benzer yarım bir kalp çıkardı ortaya egzel. sonradan fark ettim: kök mutlak x in sonucunu pozitif çıkarıyor haliyle. bir de negatif değerini şeedip onu da üstüne çizdirince taaa daaaaa!!! :)

Nurgül Eryıldır Günay dedi ki...

süpermiş valla, şu matematik nelere kadir :)

Adsız dedi ki...

kontrol etmeniz gerekir:)