23 Temmuz 2007 Pazartesi

BeyaZCücE nedir? Hakkında bildiklerinizi maddeler halinde yazınız.

Beyazcüce kısaca şöyle tanımlanabilir; evriminin son safhalarında(patlamadan önce yani) 0.8 ile 1.44 Güneş kütlesi arasında kütleye sahip yıldızların patladıktan sonra dönüştükleri gök cismi. wikipedi sayfası

Evet beyazcüce bu fakat BeyaZCücE başka bişii;

a)Bir astronomi topluluğudur.
b)Garip bi şekilde yarı-profesyoneldir.
c)Şu an bu cevapları veren "cüce" maddelerden sıkılmıştır.

Madde saçmalığına bir son verelim.

BeyaZCücE, geçen seneki Ulusal Astronomi Kongresi sırasında, değişik üniversitelerin astronomi kulüplerinin beraberce "bişeyler" yapmak amacı ile kurmaya çalıştığı, bayağı muhalefet gördüğü, sonunda birkaç azimli, istekli, sonuçları kestirebilen öğrencinin hayata geçirdiği bir proje gurubudur.

Grup elemanlarının herbiri bir cüce ismi almıştır. Daha doğrusu diğerleri tarafından bu isimler takılmıştır. Genel olarak üyelere cüceler denir.

Astronomi öğrencisi olan "cüce"lerin tamamen bencilce kendilerini geliştirmek, diğerlerinin bilgilerini sömürmek; sömürüleceğini anlayanların da diğerlerini de sömürülebilecek seviyeye getirmek amacıyla oluşturduğu gurup, çekirdek bir tayfanın doğal seleksiyonla(natural selection u daha güzel, tam olarak türkçeleştirebilen varsa söylesin, sevmiyorum "seleksion" demeyi) öne çıkması ve gurup ilişkisini dostluğa çevirmesiyle bambaşka bir oluşuma dönüşmüştür. Bu oluşumu merkezde astronomin olduğu, gezi, kamp, bilimsel araştırma, müzik gibi gezegenlerin de yörüngelerde dolandığı bir sosyal sistem olarak tanımlayabiliriz. Gezegen sayısı cücelerin ilgi alanlarıyla sınırlıdır ve zamanla keşifler gerçekleşecektir.

Şimdi bu sıkıcı "tanımlama dili"ni bırakayım da daha fazla içimiz bayılmasın.

Tamam, BeyaZCücE böyle birşey. Peki cüceler kim?

(sıralama tamamen benim keyfime göredir. İtirazı olan varsa ses çıkarmasın; sallamam:))

Onur ŞATIR(ben) nam-ı diğer becerikli cüce
Utku DEMİRHAN nam-ı diğer pamuk prenses:) "cüce ismi yok bu daha güzel"
Burcu ÇOBAN nam-ı diğer mızmız cüce
Emir DEMİRCİ nam-ı diğer çizgifilmci cüce "ben şimdi taktım bu ismi, kesin beğenir"
Aziz KAYIHAN nam-ı diğer sakallı cüce
Hande TAMER "cüce ismi yok daha"
Neşe KÖKLÜ nam-ı diğer ödlek cüce
Özgür ALTUN nam-ı diğer neşe'li cüce
Zeynep AVCI nam-ı diğer bonus cüce
Serkan YILDIZ nam-ı diğer neidüğübelirsiz cüce
Orkun GÖKÇEOĞLU nam-ı diğer bizanslı cüce "bunu da şimdi ben taktım, oylamaya sunarız"

Çekirdek tayfa bu. Başka arkadaşlar da var tabi. Onlar doğal seleksiyonun çetrefilli yollarındalar daha. Labirentlerden çıkabilenler de çekirdek tayfaya dahil olup törenle cüce isimlerini alacaklar:) Ya işin geyiğindeyim tabi. Başlarda da söylediğim gibi herşey doğal seleksiyonla işliyor bu gurupta.

İşte BeyaZCücE buna benzer birşey. Diğer cücelerden birşeyler eklemek isteyen veya külliyen beğenmeyen olursa onlar da kendilerince anlatsınlar. Benim gözümde buyuz arkadaşlar:)


Düzeltme: Tüm cüceler astronom değillerdir. Bir adet mühendis cücemiz vardır. Başka astronom olmayan cücelerimiz de olmak üzeredir. Unutulan bu bilginin duygusal hasar yarattığı şahıslardan özür dilenir ve bu özrün o hasarları gidermesi temenni edilir...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

cücelerimizin tamamı astronomi öğrencisi değildir efendim. bi yanlışlık var burada. mühendis bir cücemiz de mevcut. ilerde para kazanıp gözlem evi yapacak, teleskop alacak. tabi hiçbirini yapamama ihtimali yüksek ama cüce olmak için bu vaatlerde bulunmuştur kendisi.

*bir de "doğal seçilim"i öneririm. kulağa hoş geliyor bence.

Onur ŞATIR dedi ki...

efenim valla bahsedecektim mühendis cücemizden. kuranlar arsında yoktunuz, sonradan astronomlar dışında da katılanlar oldu diecektim de unutmuşum. affınız sığınırın ey bize gözlem evi yapacak ulu kişi:J)

Unknown dedi ki...

Yürü be Neşe...Dövelim biz bu betterböceği.. Seni beğenmiyomuş bu.
Olm Onur işim gücüm yok senin kredi kartları borçalarını nasıl ödediğini mi okuyacam lan? :) Hoş gerçi okuduk orası da ayrı. Kaldı ki biz bunları zaten biliyoruz. O kadar beraber kredi kartı borçları sıfırlansın diye bağrınmışlığımız var alanlarda. Boru mu?(Barışarock 2006) :D Okumam lan senin yazılarını bir de "blog" diyolar buna şimdi. "Eski köye yeni adet". Sen anlatırsın güzel güzel yine bize "beyaz cüce"toplantılarında.:) Bu arada ben "hobbit cüce"yim artık. Sadece olağan kendini kaybetme, depresif ve de bunam bunam bunalım günlerimde "ne idüğü belirsiz cüce" oluyorum ben. İtina ile belirtilir. Bu arada en hakiki "bonus cüce" de Orkun'dur. Bu bağlamda davadan dönenler utansın.:) (özgür taş sana.Aha kafası yarıldı. Saçları kestirmesen engellerdi oolm. Kestirmeyecektin, darbeyi hafifletirdi işte.) Neyse bu kadar. BAş baş. Güç seninle olsun...

Onur ŞATIR dedi ki...

Hobbit cüce; tamamdır.

Özgür meselesine ben de katılıyorum. Zaten ödlek cüce vurunca kafası acısın, bi işe yarasın vurduğu diye kestirtti saçlarını neşe'li cüce'nin:J)