1 Temmuz 2007 Pazar

Bir kredi kartı hikayesi... 2 -citikartın iptali-

    Gün geldi bir kartımın borcu bitti. Sonunda bu kartı kapatabilecektim. Bu kart CitiBank'ın kredi kartıydı.

    E-postamda son ekstremi gördüm. Borç hanesinde "0 YTL" ibaresini görmenin vereceği hazzı düşünerek açtım postayı. Bir de ne görsem; 9,56 YTL borç... Hemen açıklama kısmana baktım ve uzun zamandır kullanmadığım ve borcu bittikten sonra da "ya kapatırım bi'ara..." diyerek kapatmadığım kartıma 10YTL yıllık kart aidatı tahakkuk ettirilmiş. Hemen bankayı aradım aklımın bir yanından "o" düşük ihtimalin gerçekleşeceğini ve kendimi tutmamı, gülmememi söyleyen içsesim eşliğinde.

    Bir Süre Önce...

    MeSeNe sohbeti özeti:

onur: aaa sen citibankda mı çalışıyon?

canan: evet nie ki?

onur: benim kart var. borcunu bitirip kapatacam da.. öle şaşırasım geldi:D

canan: :D ben o departmanda çalışıyorum. aradığında benim çıkma olasılığım var:D

onur: hadi canım. olmaz artık o kadar. bu tesadüf bizim limiti doldurmuştur...

    şimdiki zaman...

    Uzunca bir süre sesli yanıt sistemiyle boğuştuktan sonra nihayet bir insana bağlanabilmiştim. Haliyle "kartınızı kapatmak istiyorsanız ...yı tuşlayın" diye bir menü yoktu sistemde. Karşıma çıkan hanfendiye kartımı kapatmak istediğimi söylediğimde, bu konuyla ilgilenen arkadaşların mesai saatleri içinde çalıştıkları ve o saatlerde aramam gerektiği cevabını aldım. Aslında bunu biliyordum. Ama "aidat" celallenmeme sebep olmuştu.

    Ertesi gün öğleden sonra aradım bankayı aynı heyecenla. Sırasıyla "sesli yanıt sistemi" ve "konuyla ilgisi olmayan müşteri temsilcisi" ni geçtikten sonra sonunda kart kapatma departmanına bağlanabiliyordum. Bir kaç kere çalan telefon açıldı ve,

- Buyrun, ben Canan. Nasıl yardımcı olabilirim?

    Yeni tanıştığım arkadaşım yakın zamanda arayacağım bankada çalışıyor ve ben aradığımda da karşıma o kadar insan arasından o çıkıyor. E, komik tabi. Gerçi işime yaradı; İkna çabaları gülme sınırına kadar sürebildi. Şu da bir gerçek ki karşımdaki görevli ne kadar ikna edici olursa olsun ben o kartı kapatacaktım. Şimdi sıra YapıKredi'den biriyle tanışmakta. Belki o borcumu kapatmama da yardımcı olur:J)

Hiç yorum yok: