26 Ocak 2009 Pazartesi

Bir mimdir, iki mimdir...

Bu seferki mim "En yakınınızdaki kitabın 161. sayfasındaki 5. cümle" isimli. Buyur Ziza'cım, merakını gidereyim hemen.

Sayfa 161 cümle 5:

"Kâr amacı güden üretim, doğası gereği, sürekli bir refaha ulaşmak için bizzat yarattığı geniş ve yeni ücretli emekçiler topluluğuna, yeterli mal ve imkan* sağlayamadı."

*: "imkân" olması gerekirken kitapta "imkan" olarak yazılmış.

5 kişi mimlemek konusunda Ziza'ya katılıyorum; çok kişi yapar yahu.

Hatta matematikçiyiz ya şöyle açıklayalım:
Her 5 kişi 5er kişi mimleyecek. Mimi başlatan 1 kişi, mimledikleri 5 kişi, onların mimledikleri 25 kişi...

Toplam kişi sayısı= 1+5+25+625+...

Matematik dilinde yazalım.

T.k.s.= 50+51+52+53+54+...






r=5 kişi
Ziza 11 mimden bahsetmiş; n-1=11

(1-512) / (1-5) = 61.035.156* kişi; Mimi başlatanla beraber bu kadar kişi bu mimi yazmış olmalı 11 mim sora yani 12. adımda.

*Ziza 11. mim dalgasındaki (ergen, ek onu sen bence:)!) mimlenen kişi sayısını vermişti 48.828.125 olarak; yanlış anlaşılmasın.

Bir mim böyle katledilir:)))

Ben kimseyi mimlemesem lanetlenir miyim? İçimden hiç gelmiyor birilerini mimlemek; hele şu hesaptan sonra hiç... Varsa burada okuyup yazmak isteyen bu mimi, haber etsin bana mimleyeyim hemen.

4 yorum:

Witchie of Stars dedi ki...

Artık şapkalı harfler kullanılmayacak demişlerdi, sanırım ben ortaokulun ilk sınıfındaydım o zaman. Ama şimdi sen dikkat çekince baktım:
kullanılıyormuş hala.
=/

Onur ŞATIR dedi ki...

Bir ara öyle bir laf dolanıyordu; hatırlıyorum. Ben hep kullanmak taraftarıydım; kullandım. Neden "Hâlâ" yerine "hala", "kâr" yerine "kar" yazayım ki? Ha, dil bilgisini çok sallamadığım dönemler vardı; o ayrı:)

Unknown dedi ki...

"^" bir dönem kaldırıldı ama sonra geri geldi.
hatta o dönemdeki güzel bir fiyasko tdk için kapak olmuştur. bilmemnelerini birleştiren 2 büyük gazetenin sürmanşeti: Dün karımızı paylaştık.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

cümleyi okuduktan sonra,alt satırlara doğru ilerledim... ve koptum resmen...
aslında haksızda sayılmazsın şu mim nedir hala anlamış değilim.
birde bu soruları acaba kim hazırlar?