26 Ocak 2009 Pazartesi

"Bu kayda verilen bağlantılar"

Uzun zamandır aklımda bu konu aslında ama bir türlü yazamadım. Şu postalara verilen bağlantılar var ya, hani yazının en altında çıkan; onların kullanılış amaçları üzerine düşündüm bayağı. Bir çok blogda bir çok postanın altında bir çok başka postaya bağlantı verilmiş. Okuduğum postanın altındaki bağlantıların -haliyle- postayla alakalı olmasını bekliyorum. Yani benim bir postaya bağlantı verme senaryom -ki daha hiç yapmadım- şöyle olur:

  • Postayı okurum.
  • "Aa bir dakika. Bak şu postada da buna benzer bir şeylerden bahsediliyordu." derim. Bu benim veya başkasının postası olabilir.
  • Eklerim oraya o postanın bağlantısını.
Bu senaryonun dışında bir sürü bağlantı gördüm. Postanın altı hiç alakasız bağlantılarla dolu. Garibime gitmişti.

Geçenlerde benim postalarımın altına da bağlantılar eklendiğini fark ettim. Sevindim önce: "Aaa, benzer şeyler yazanlar varmış!" Hiç alakası yok. Alakasız postaları eklemişler. Tek bir şey geliyor aklıma: Reklam. Başka bir amacı olamaz ki alakasız bağlantı eklemenin. Çok sevimsiz geldi bana ve sildim o bağlantıları. Çok üstünde durmadım.

Ta ki Uğur Mumcu ile ilgili yazıma başlığı "Sonuç" içeriği de sadece "Saçlarım çok başarılı" olan bir yazıya bağlantı verilene kadar. Resmen sinirlerim tepeme çıktı; uzun zamandır o kadar sinirlendiğimi hatırlamıyorum. Hemen yazacaktım bu yazıyı ama o sinirle istemediğim şeyler yazarım diyerekten sonraya bıraktım. Çok düşündüm "Benim anlamadığım derin bir ilişki mi var acaba?" diye, Polyanna'yı bile kıskandıracak bir şekilde. Ama bulamadım.

Bu tavrım sakın kişisel algılanmasın. Ziza'nın bir şiirinin bağlantısı eklenmiş benim kitapla ilgili bir mimimin altına. Onu da sildim. Kitapla ilgili bir mim yazısının altına kitapla ilgili bir mimin bağlantısı eklenebilir, kitapla ilgili bir yazının bağlantısı eklenebilir, yazıda geçen kitaplardan biri veya birkaçı ile ilgili bağlantılar eklenebilir; ama konusu uzaktan yakında kitaplarla alakalı olmayan bir şiirin bağlantısı eklenmemeli bence.

Mimler için süper bir şey aslında bu bağlantı olayı. Bilmiyorum, yapan var mı, herkes yapıyor da benim mi haberim yok ama şöyle bir şey yapılabilir: Mim yazısının altına mimleyenin mim yazısının bağlantısı eklenebilir. Böylece mim geriye doğru takip edilebilir hale gelir. Gerçi ben yazının içinde veriyorum zati bağlantıyı ama alta da eklenebilir.

İtiraf ediyorum: Bir yerde gördüm bunu; biri mim sahibinin bağlantısını eklemiş. Ama nerde gördüğümü hatırlamıyorum:(

Demem o ki uğraştırmayın beni; eklemeyin alakasız yazıların bağlantılarını!!!

Ya da kişiliğime daha uygun bir şekilde sesleneyim.

Benim yazılarıma ekleyin; sorun değil; silerim ben ama başkalarına eklemeyin; onları silemiyorum!!!

14 yorum:

Fulya Bozoğlu dedi ki...

merhaba
ben cumartesi günü senin "mimlendim a dostlar" adlı yazının altında kendi yazdığım yazılara bağlantılar gördüm.önce anlamadım.yanlışlık falan var diye düşündüm.çünkü ben vermedim o bağlantıları.kendi bloğumda da bağlantılar özelliğini kullanan birisi değilim.

sonra baktığımda yoktular ve sevindim.çünkü dediğim gibi ben bağlantı vermedim ve silmen çok yerinde olmuş.kitap mimiyle fotoğraf çok alakasız bağlantı olmuş zaten.

neş'e dedi ki...

ben de aynı bağlantıyı görüp perişteye gitmiştim ve aynı şekilde allah allah demiştim. aydınlandım :)

Onur ŞATIR dedi ki...

Periştecim, teşekkür ederim anlayışın için.

Sevindim bağlantıları senin vermemene. Olabiliyor böyle şeyler; zira Ziza'nın yazısına olan bağlantıyı da Ziza vermemişti.

Ama kim yapıyorsa feci kıl oluyorum; haberi ola!!

Fulya Bozoğlu dedi ki...

rica ederim de ben şaşırdım şimdi.
zizanın bir yazısında da çok alakasız benim bağlantım var.

buna nasıl engel olabileceğimi bilen var mı?


evet bende çok kıl oldum şimdi.-_-

Onur ŞATIR dedi ki...

yorumundan 58 dakika sonra postaladığın "günün fotoğrafı..." adlı postanın bağlantısı var aşağıda:)

Ya biri seninle dalga geçiyor ya da sen benimle... İlki olduğuna inanıyorum ben.

Ya da sen şizofrensin ve öbür kişiliğin yapıyor bunları:)

Ya da bu bir rüya:)

H. Aziz KAYIHAN dedi ki...

Otomatik bir süreç olduğunu düşünmekteyim. Araştırmak lazım. Zira kendi yazımın diğer blogumda bağlantı olması çok ilginç ve otomatik duruyor...

Unknown dedi ki...

ne diyosunuz arkadaşlar
mim ne, bağlantı ekleme ne. turist ömer gibi hissettim kendimi.
biri bu terimleri açıklasın bana

Fulya Bozoğlu dedi ki...

ığıım.

seninle dalga geçmem için bir sebebim yok ((:

şizofren de değilim.
şimdi gördüm ben de yeniden bağlantıyı.(:

bu konuda bilgisi olan da yok sanırım.acaba sayfanı ziyaret ettiğimde otomatik mi oluyor.yani karışık birşeyler var.

bağlantı vermeyi bilmiyorum ki kayda hem ben vereyim :s

karmaşık.

Onur ŞATIR dedi ki...

Neyse bulacağız artık bir çare.

Özgürcüğüm; ben sana anlatırım ayrıca bir zaman, derinlemesine. :)

H. Aziz KAYIHAN dedi ki...

bağlantı tıklaya basıp görünüz efenim. bu olay kişinin yapabileceği birşey değil. dönüş'ten daha sonra yazdığım bir iletiye dayanarak söylüyorum bunu....

(ne diyorum ben ya...)

Unknown dedi ki...

sanıyorum ki aydınlanmaya başladım

...ışık, yalnızca biraz daha ışık!

http://help.blogger.com/bin/answer.py?hl=en&answer=42552

Onur ŞATIR dedi ki...

Özgür'ün tuttuğu ışıkla olay çözülmüştür efem:

Bu zımbırtılar geribağlantı olarak geçiyor. Amacı, o yazıya başka bir yerde verilen bağlantıları göstermek. Örneğin, Perişte bir yazısında şu malum kodlarla link verdiğinde, benim yazının altında görünüyor. Buraya kadar güzel, hoş bir durum. Ama şurda cozutuyor: Bağlantıyı Perişte kendi yazısının içinde vermiyor. Sayfasının sağ tarafındaki linkler (birileri bişiy yazdıkça görünen yeri diyorum) de aynı işi sağlıyor. Yani ben bir yazı yazıoyurum; bunun linki Periştenin sayfasında görünüyor; orda link görününce de benim yazının altına ekleniyor.

Olay bundan ibaret. Aynı şey Ziza nın link bloğu için de geçerli. Bende de var o bloktan; ben de birilerine alakasız bağlantılar verip duruyorum:)

Bir de sizin yazılarınıza nerde link verilmiş diye merak ederseniz. BlogSearch e link:blogunuzunadı yazıp aratabilirsiniz. Örn: link:betterbocek.blogspot.com

Bunları sürekli aratmayayım, link eklendikçe haberim olsun derseniz de sol tarafta "Abone olun/Atom-RSS" diye bişi var, abone oluverin ordan.

Şöyle de bir link vereyim; siz de okuyun. Geri bağlantı nedir?

Onur ŞATIR dedi ki...

Biraz daha kurcaladım. Şöyle bir sorun var: Benim ve Ziza'nın sayfasındaki link bloklarından dolayı başka sayfalara bağlantı eklenmiyor. Sadece benim yazılarda a /a ile verdiğim linkler ekleniyor o sayfalara. Periştecim, sen de bir sorun var:) Şablon kodlarından kaynaklanıyor olabilir ama bilmiyorum.

Gerçi Ziza'nın Dönüş yazısının bağlantısı vardı öbür blogda bir yazıda ve Dönüş yazısında hiç bağlantı yok. Arada saçmalıyor herhâlde.

Fulya Bozoğlu dedi ki...

sorunun ne olduğunu anlayamadım ama aklıma bir çözüm geldi galiba..

ben bir süre bloğumda çıkan linklerden takip etmeyi durdurayım sizi.adresinizi kullanarak geleyim bakalım o zaman da devam edecek mi bu.

yalnız bunu yapan başka biriyse ne gülüyordur şu an bizi okuyup:d